A lead jelentése
A “lead” angol eredetű szó, magyar jelentése: vezet. A kifejezéssel leggyakrabban az újságírás és a marketing területén találkozhatunk. Míg az újságírásnál a lead egy olyan híranyagot, vagy újságcikket bevezető szöveget jelent, ami az olvasó érdeklődését felkelti, addig a marketing területén a lead a céged termékei vagy szolgáltatásai után valamilyen formában érdeklődő személyt vagy céget takarja. A lead a marketing folyamat fontos tényezője.
Hogy lesz valakiből lead?
A lead az a személy, aki nem csak hallott a cégedről, hanem érdeklődőként tevékenyen tesz is azért, hogy kommunikáció alakuljon ki köztetek: feliratkozik a hírleveleidre, letölt egy ingyenes anyagot, vagy belép a csoportodba – és cserébe önként megadja néhány személyes elérhetőségét.
Miért fontos a leadek minősítése?
A marketingesek és az értékesítők munkájuk során más szemszögből vizsgálják a leadeket. A leadek nem egyformán értékesek. A marketingesek célja a minél nagyobb számú lead generálás – minél több érdeklődő elérhetőségének a megszerzése, és nyomon követése a későbbi kapcsolatfelvétel érdekében. Az értékesitők viszont a leadek különböző szempontok szerinti minősítésével időt és energiát spórolnak meg, hiszen csak azokra az érdeklődőkre koncentrálnak (minősített leadek), akikből valóban ügyfél konvertálható.
Mi a lead generálás?
A lead generálás folyamata során egy teljesen idegen személyből különböző technikák segítségével érdeklődőt, leadet generálsz annak érdekében, hogy növelni tudd az ügyfeleid számát, és ezzel a vállalkozásod sikerességét. A lead generálás célja, hogy az érdeklődés felkeltésével a weboldaladra vonzd az embereket, az idegenből látogatót, a látogatóból minősített érdeklődőt – leadet – majd vásárlót konvertálj úgy, hogy a látogató maga kezdeményezte a kapcsolatot. Ennek eszközei:
- figyelemfelkeltő közösségi posztok, e-mailek, ingyenes csoport vagy fizetett hirdetések amelyek a weboldaladra irányítják át az olvasót
- landing page – érkező oldal
- űrlapok
- értékes ajánlat – olyan tartalom (pl.: hírlevél), vagy érték (pl.:kupon), amiért cserébe a látogató személyes információkat ad meg magáról.
- call to action, CTA – egy kép, egy gomb vagy egy üzenet, ami cselekvésre kéri a látogatót.
Látod, nem is olyan bonyolult a lead szó jelentése. 🙂