A lead jelentése marketinges szemszögből

A lead jelentése

A “lead” angol eredetű szó, magyar jelentése: vezet. A kifejezéssel leggyakrabban az újságírás és a marketing területén találkozhatunk. Míg az újságírásnál a lead egy olyan híranyagot, vagy újságcikket bevezető szöveget jelent, ami az olvasó érdeklődését  felkelti,  addig a marketing területén a lead a céged termékei vagy  szolgáltatásai után valamilyen formában érdeklődő személyt vagy céget takarja. A lead a marketing folyamat fontos tényezője.

Hogy lesz valakiből lead?

A lead az a személy, aki nem csak hallott a cégedről,  hanem érdeklődőként tevékenyen tesz is azért, hogy kommunikáció alakuljon ki köztetek: feliratkozik a hírleveleidre, letölt egy ingyenes anyagot, vagy belép a csoportodba – és cserébe önként megadja néhány személyes elérhetőségét. 

Miért fontos a leadek minősítése?

 A marketingesek és az értékesítők munkájuk  során más szemszögből vizsgálják a leadeket. A leadek nem egyformán értékesek. A marketingesek célja a minél nagyobb számú lead generálás – minél több érdeklődő elérhetőségének a megszerzése, és nyomon követése a későbbi kapcsolatfelvétel érdekében. Az értékesitők viszont a leadek különböző szempontok szerinti minősítésével időt és energiát spórolnak meg, hiszen csak azokra az érdeklődőkre koncentrálnak (minősített leadek), akikből valóban ügyfél konvertálható.

Mi a lead generálás?

A lead generálás folyamata során egy teljesen idegen személyből különböző technikák segítségével érdeklődőt, leadet generálsz annak érdekében, hogy növelni tudd  az ügyfeleid számát, és ezzel a vállalkozásod sikerességét. A lead generálás célja, hogy az érdeklődés felkeltésével a weboldaladra vonzd az embereket, az idegenből látogatót, a látogatóból minősített érdeklődőt – leadet –  majd vásárlót konvertálj úgy, hogy a látogató maga kezdeményezte a kapcsolatot. Ennek eszközei:

  • figyelemfelkeltő közösségi posztok, e-mailek, ingyenes csoport vagy fizetett hirdetések amelyek a weboldaladra irányítják át az olvasót
  • landing page – érkező oldal
  • űrlapok 
  • értékes ajánlat – olyan tartalom (pl.: hírlevél), vagy érték (pl.:kupon), amiért cserébe a látogató személyes információkat ad meg magáról. 
  • call to action, CTA – egy kép, egy gomb vagy egy üzenet, ami cselekvésre kéri a látogatót. 

Látod, nem is olyan bonyolult a lead szó jelentése. 🙂

Szerző: Herczegh János
Szia,
Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. A madweb.hu a webes manufaktúránk weboldala, amit azért hoztunk létre, hogy segítsük a vállalkozókat abban, hogy sikeresen meg tudjanak újulni az interneten.

További infó erre!
Máshol nem hallott tanácsok, tippek és trükkök az eredményes weboldalkészítésről
Ha gondolkozol a webes jelenléted újratervezésén vagy hamarosan szeretnél új weboldalt készíttetni, akkor csatlakozz hozzánk és tanuld meg, hogyan lehet sikeres a projekted.
Jelentkezem a listára!

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces díjmentes konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram