A lead jelentése marketinges szemszögből

A lead jelentése

A “lead” angol eredetű szó, magyar jelentése: vezet. A kifejezéssel leggyakrabban az újságírás és a marketing területén találkozhatunk. Míg az újságírásnál a lead egy olyan híranyagot, vagy újságcikket bevezető szöveget jelent, ami az olvasó érdeklődését  felkelti,  addig a marketing területén a lead a céged termékei vagy  szolgáltatásai után valamilyen formában érdeklődő személyt vagy céget takarja. A lead a marketing folyamat fontos tényezője.

Hogy lesz valakiből lead?

A lead az a személy, aki nem csak hallott a cégedről,  hanem érdeklődőként tevékenyen tesz is azért, hogy kommunikáció alakuljon ki köztetek: feliratkozik a hírleveleidre, letölt egy ingyenes anyagot, vagy belép a csoportodba – és cserébe önként megadja néhány személyes elérhetőségét. 

Miért fontos a leadek minősítése?

 A marketingesek és az értékesítők munkájuk  során más szemszögből vizsgálják a leadeket. A leadek nem egyformán értékesek. A marketingesek célja a minél nagyobb számú lead generálás – minél több érdeklődő elérhetőségének a megszerzése, és nyomon követése a későbbi kapcsolatfelvétel érdekében. Az értékesitők viszont a leadek különböző szempontok szerinti minősítésével időt és energiát spórolnak meg, hiszen csak azokra az érdeklődőkre koncentrálnak (minősített leadek), akikből valóban ügyfél konvertálható.

Mi a lead generálás?

A lead generálás folyamata során egy teljesen idegen személyből különböző technikák segítségével érdeklődőt, leadet generálsz annak érdekében, hogy növelni tudd  az ügyfeleid számát, és ezzel a vállalkozásod sikerességét. A lead generálás célja, hogy az érdeklődés felkeltésével a weboldaladra vonzd az embereket, az idegenből látogatót, a látogatóból minősített érdeklődőt – leadet –  majd vásárlót konvertálj úgy, hogy a látogató maga kezdeményezte a kapcsolatot. Ennek eszközei:

  • figyelemfelkeltő közösségi posztok, e-mailek, ingyenes csoport vagy fizetett hirdetések amelyek a weboldaladra irányítják át az olvasót
  • landing page – érkező oldal
  • űrlapok 
  • értékes ajánlat – olyan tartalom (pl.: hírlevél), vagy érték (pl.:kupon), amiért cserébe a látogató személyes információkat ad meg magáról. 
  • call to action, CTA – egy kép, egy gomb vagy egy üzenet, ami cselekvésre kéri a látogatót. 

Látod, nem is olyan bonyolult a lead szó jelentése. 🙂

Szerző: Herczegh János
Szia,

Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. Én vagyok az a jófej marketinges srác, aki már a húszas évei elején milliós havi bevételt tudott elérni szép és imádnivaló feleségével az oldalán. Összeházasodtunk, és próbálunk egy olyan nagyszerű életet teremteni magunknak, amivel másokat is tudunk támogatni.

Nekünk nincsennek milliomos szüleink. Nem vagyunk sem okosabbak, sem szebbek másoknál. Egyedül talán a szorgalmunk az, ami kiemelkedő, bár vannak nálunk sokkal ügyesebb és sikeresebb vállalkozók is. És ez így van rendjén, hiszen pontosan ez az, ami motivációt ad: ügyesebbek, és sikeresebbek akarunk lenni mi is. 
Díjmentes Facebook csoport,
ahol minden hónapban haladó marketinges és webes anyagokat találsz.

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram