AIDA modell: A reklámírás alapjai

Az AIDA modell egy híres és hatékony marketing eszköz, amelyet a világ számos országában alkalmaznak. A modell rövidítése az érdeklődés, vágy, cselekvés és figyelem kifejezésekből áll, és az üzenetek hatékony kommunikációját teszi lehetővé.

A modell használata lehetővé teszi az üzenetek hatékonyabb és érthetőbb átadását, és segíti az embereket abban, hogy hatékonyabban kommunikáljanak a célcsoportjukkal.

AIDA modell jelentése:

  1. A figyelem felkeltése. (ATTENTION) Hökkentsd meg olvasódat egy figyelemfelkeltő címsorral!
  2. Tartsd fent az érdeklődést! (INTEREST) Kelts kíváncsiságot az olvasóban, hogy érdekelje a folytatás!
  3. A vágy felkeltése az előnyök bemutatása. (DESIRE) Mutasd be a terméked előnyeit, kelts iránta vágyat, bizonyítsd az állításaid!
  4. Akció! (ACTION) Szólítsd fel cselekvésre az olvasót, hogy pontosan tudja, mit kell tennie!

Ezt a modellt használhatod videó szövegének a megírására, akár a honlapod szövegét is elkészítheted ezzel a struktúrával, vagy jelen esetben a reklámodat is meg tudod írni vele.

Személyes vélemény az AIDA modellről:

Az AIDA modell egy fantasztikus eszköz, amit szeretek használni az írásaimhoz. Egy keretrendszert ad nekem, ami segít abban, hogy irányítani tudjam az olvasóim figyelmét, miközben érdekesen mutatom be a mondanivalómat. Így biztos lehetek benne, hogy az üzenetem hatékonyan és érthetően át tudom adni az olvasónak.

A modell segítségével könnyen megtervezhető egy poszt vagy e-mail, és biztos lehetek benne, hogy minden fontos pontot érintettem, amely a meggyőzéshez szükséges. A modell használata nem csak hatékonyabbá teszi a kommunikációmat, de kreatívabbá is. Új ötleteket és megközelítéseket fedezhetek fel, amelyeket simán felhasználhatok.

„Az emberek nem azt veszik meg, amire feltétlenül szükségük van, hanem azt, amire vágynak. Az emberi szükségletek gyakorlatiak és objektívek, a vágyak viszont irracionálisak és személyre szabottak.”

– Seth Godin –

Az AIDA modell az üzleti világban és a marketing területén már évtizedek óta jelen van, és pontos eredete nem teljesen ismert. Azonban vannak olyan szakértők és kutatók, akik szerint az AIDA modell az 1898-ban megjelent "Advertising as a Science" című könyvben tűnt fel először, melyet E. St. Elmo Lewis írt. Azóta az AIDA modell számos változata és alkalmazása jött létre, és ma már széles körben használják a marketing és az üzleti kommunikáció területén.

Érdekelnek még marketinges kifejezések? Akkor tekintsd meg marketing szótárunkat!

Szerző: Herczegh János
Szia,
Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. A madweb.hu a webes manufaktúránk weboldala, amit azért hoztunk létre, hogy segítsük a vállalkozókat abban, hogy sikeresen meg tudjanak újulni az interneten.

További infó erre!
Máshol nem hallott tanácsok, tippek és trükkök az eredményes weboldalkészítésről
Ha gondolkozol a webes jelenléted újratervezésén vagy hamarosan szeretnél új weboldalt készíttetni, akkor csatlakozz hozzánk és tanuld meg, hogyan lehet sikeres a projekted.
Jelentkezem a listára!

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces díjmentes konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram