Esettanulmány egy ügyfelünk szemüvegén keresztül

A marketinggel foglalkozó cégek piaca manapság már határtalan. Mikor a döntés elé kerültem, hogy ki csinálja az én vállalkozásom marketingjét, az volt a fő szempont számomra, hogy emberileg tudjunk együttműködni. Hiszen ma már nagyon sok cégnek vannak jó referenciái, laikusként nézve minőségi, designos weboldala, legtöbben hosszú, és tekintélyes listát tudnak felsorolni a partnereikről. Így ebből a csillogó rengetegből nagyon nehéz kiszűrni, hogy ki az, akivel jól fogunk tudni együtt dolgozni.

Összegyűjtöttem olyan cégek listáját, melyek munkáinak minősége jónak tűnt és feliratkoztam a hírleveleikre. Hosszú hónapokon keresztül bombázott mindenki az érdekesebbnél érdekesebb hírlevelekkel, aminek legyünk őszinték, jó, ha a 10%-át elolvastam. Mikor közeledett a választás, egyre többet olvastam el. Megpróbáltam a sorok mögé látni, vajon ki ül a gép mögött.

Végül mindenkinek írtam egy-egy levelet, melyben árajánlatot kértem a munkára.

Ezután kezdett beindulni a dolog!

Egy héten belül felhívott legalább 6 cég, de volt, akik csak email-ben válaszoltak.

Cifrábbnál cifrább emberekkel kerültem kapcsolatba, kaptam olyan választ kérdésemre, hogy:

„Erre nincs kedvem válaszolni!”

„Hát barátom, akkor nekem meg nincs kedvem veled együtt dolgozni!”

A telefonálók között volt, aki viszonylag szimpatikusnak tűnt, de nem éreztem a tenni akarást, a lelkesedést.

Családom cégének szintén van egy marketinges partnere, akik a webáruház promóját csinálják, de mindig tudtam, hogy velük nem akarok együtt dolgozni. Unalmas, savanyú emberek ülnek ott, akik semmi energiát, semmi kreativitást nem fektetnek a munkájukba.

Nem kétséges, hogy Herczeg János is telefonált, és mondhatom, hogy az a fél órás beszélgetés döntött.

Pörgős, lendületes hozzáállása rögtön szimpatikus volt. A beszélgetésből egy pillanat alatt kiderült, hogy Ő, már gondolkodott az ügyemen, mielőtt felhívott. Szánt rá időt, holott pénzről még szó sem esett. Már konkrét ötletekkel állt elő, hogyan lehetne promózni a könyveimet, milyen weboldalra lesz szükségem.

Ez a kreativitás, ez a lelkesség volt a legmeggyőzőbb érv. Tudtam, hogy olyat keresek, akivel emberileg megértjük egymást, tudunk kommunikálni. Én magam sem vagyok egy egyszerű eset, így ez a része kiemelten fontos volt.

Ahogy belevágtunk a munkába nem kellett csalódnom.

Végig éreztem, hogy szívvel lélekkel csinálják a weboldalamat, tervezik a marketinget, folyamatosan tájékoztattak, hogy hol tartanak, mi történik éppen. Ez a legfontosabb része az egésznek. Lehet, hogy más is elvégezte volna a munkát hasonlóan jól, de ha rosszul kommunikálja le, nem tájékoztatja az ügyfelet a folyamatokról, az úgy érezheti, hogy el van hanyagolva, a sarokba van állítva azzal a felszólítással, hogy:

„Nyugodjál meg, én értek hozzá, majd megcsinálom!”

Már a munka elején nyújtottak egy olyan pluszt, ami ugyan csak egy kedves gesztus volt, de mégis fontos. Ezután a másik fél (az ügyfél) is úgy érzi, hogy értékelik és hasonló nyitottsággal, kedvességgel fordul a cég (Janiék) felé.

Tökéletesen elégedett vagyok a munkájukkal, még olyan kérdésekben is előzékenyen segítenek, ami nem is kötelességük. Bármikor fordulhatok hülye kérdésekkel hozzájuk, nem kinevetnek, hanem megértik, hogy ebben az egyenletben Ők a szakemberek, én meg a marketingben kevésbé gyakorlott, de lelkes kezdő/közép haladó.

Nyugodt szívvel ajánlom bárkinek, aki olyan profi csapattal szeretne együtt dolgozni, ahol emberszámba veszik és a szívükön viselik a vállalkozása sorsát!

A cikket írta: Anna Billegéri

Szerző: Herczegh János
Szia,

Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. Én vagyok az a jófej marketinges srác, aki már a húszas évei elején milliós havi bevételt tudott elérni szép és imádnivaló feleségével az oldalán. Összeházasodtunk, és próbálunk egy olyan nagyszerű életet teremteni magunknak, amivel másokat is tudunk támogatni.

Nekünk nincsennek milliomos szüleink. Nem vagyunk sem okosabbak, sem szebbek másoknál. Egyedül talán a szorgalmunk az, ami kiemelkedő, bár vannak nálunk sokkal ügyesebb és sikeresebb vállalkozók is. És ez így van rendjén, hiszen pontosan ez az, ami motivációt ad: ügyesebbek, és sikeresebbek akarunk lenni mi is. 
Díjmentes Facebook csoport,
ahol minden hónapban haladó marketinges és webes anyagokat találsz.

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram