A marketinggel foglalkozó cégek piaca manapság már határtalan. Mikor a döntés elé kerültem, hogy ki csinálja az én vállalkozásom marketingjét, az volt a fő szempont számomra, hogy emberileg tudjunk együttműködni. Hiszen ma már nagyon sok cégnek vannak jó referenciái, laikusként nézve minőségi, designos weboldala, legtöbben hosszú, és tekintélyes listát tudnak felsorolni a partnereikről. Így ebből a csillogó rengetegből nagyon nehéz kiszűrni, hogy ki az, akivel jól fogunk tudni együtt dolgozni.
Összegyűjtöttem olyan cégek listáját, melyek munkáinak minősége jónak tűnt és feliratkoztam a hírleveleikre. Hosszú hónapokon keresztül bombázott mindenki az érdekesebbnél érdekesebb hírlevelekkel, aminek legyünk őszinték, jó, ha a 10%-át elolvastam. Mikor közeledett a választás, egyre többet olvastam el. Megpróbáltam a sorok mögé látni, vajon ki ül a gép mögött.
Végül mindenkinek írtam egy-egy levelet, melyben árajánlatot kértem a munkára.
Ezután kezdett beindulni a dolog!
Egy héten belül felhívott legalább 6 cég, de volt, akik csak email-ben válaszoltak.
Cifrábbnál cifrább emberekkel kerültem kapcsolatba, kaptam olyan választ kérdésemre, hogy:
„Erre nincs kedvem válaszolni!”
„Hát barátom, akkor nekem meg nincs kedvem veled együtt dolgozni!”
A telefonálók között volt, aki viszonylag szimpatikusnak tűnt, de nem éreztem a tenni akarást, a lelkesedést.
Családom cégének szintén van egy marketinges partnere, akik a webáruház promóját csinálják, de mindig tudtam, hogy velük nem akarok együtt dolgozni. Unalmas, savanyú emberek ülnek ott, akik semmi energiát, semmi kreativitást nem fektetnek a munkájukba.
Nem kétséges, hogy Herczeg János is telefonált, és mondhatom, hogy az a fél órás beszélgetés döntött.
Pörgős, lendületes hozzáállása rögtön szimpatikus volt. A beszélgetésből egy pillanat alatt kiderült, hogy Ő, már gondolkodott az ügyemen, mielőtt felhívott. Szánt rá időt, holott pénzről még szó sem esett. Már konkrét ötletekkel állt elő, hogyan lehetne promózni a könyveimet, milyen weboldalra lesz szükségem.
Ez a kreativitás, ez a lelkesség volt a legmeggyőzőbb érv. Tudtam, hogy olyat keresek, akivel emberileg megértjük egymást, tudunk kommunikálni. Én magam sem vagyok egy egyszerű eset, így ez a része kiemelten fontos volt.
Ahogy belevágtunk a munkába nem kellett csalódnom.
Végig éreztem, hogy szívvel lélekkel csinálják a weboldalamat, tervezik a marketinget, folyamatosan tájékoztattak, hogy hol tartanak, mi történik éppen. Ez a legfontosabb része az egésznek. Lehet, hogy más is elvégezte volna a munkát hasonlóan jól, de ha rosszul kommunikálja le, nem tájékoztatja az ügyfelet a folyamatokról, az úgy érezheti, hogy el van hanyagolva, a sarokba van állítva azzal a felszólítással, hogy:
„Nyugodjál meg, én értek hozzá, majd megcsinálom!”
Már a munka elején nyújtottak egy olyan pluszt, ami ugyan csak egy kedves gesztus volt, de mégis fontos. Ezután a másik fél (az ügyfél) is úgy érzi, hogy értékelik és hasonló nyitottsággal, kedvességgel fordul a cég (Janiék) felé.
Tökéletesen elégedett vagyok a munkájukkal, még olyan kérdésekben is előzékenyen segítenek, ami nem is kötelességük. Bármikor fordulhatok hülye kérdésekkel hozzájuk, nem kinevetnek, hanem megértik, hogy ebben az egyenletben Ők a szakemberek, én meg a marketingben kevésbé gyakorlott, de lelkes kezdő/közép haladó.
Nyugodt szívvel ajánlom bárkinek, aki olyan profi csapattal szeretne együtt dolgozni, ahol emberszámba veszik és a szívükön viselik a vállalkozása sorsát!
A cikket írta: Anna Billegéri