Mi az inbound marketing?

Néhány éve megfigyelhető jelenség, hogy az idegen szavak azelőtt gyökeret vernek a közbeszédben, mielőtt frappáns, kifejező fordításuk felütné a fejét.

Nem kivétel ez alól a marketinges szakma zsargonja sem. Sőt! Jelen bejegyzésben egy sokat használt, és nem kevésbé fontos eszközről, az inbound marketingről lesz szó.

Megjegyzés: Az inbound marketing kifejezés 2006-ban született Brian Halligan révén, aki a HubSpot nevű amerikai cég alapítója.

Hogy visszautaljak az előzőekre: az inbound marketing is jellemzően egy olyan kifejezés, melyet leginkább körülírni lehet, igazán jó fordítás nem létezik rá. Olyan értékes marketingeszközök használatát jelentik, melyek kevésbé erőszakosan keltik fel a leendő ügyfél érdeklődését, aki így saját döntése alapján teszi meg a következő lépést. Talán a legjobb szó erre a kifejezésre az, hogy kiérdemled az emberek figyelmét.

Ismerjük meg az inbound marketingeszközeit:

  • Blog
  • Social media (Facebook, Instagramm, stb.)
  • Seo
  • Videók, képek
  • Webinárium
  • Infografika, podacast
  • Ebook
  • Értékes hírlevél

Ezek az eszközök talán kissé homályosan hangzanak számodra, de azonnal tisztázzuk néhány példán keresztül. Inbound marketing lehet egy figyelemfelkeltő, hasznos tartalmat nyújtó Facebook bejegyzés, mely arra sarkallja az olvasót, hogy látogasson el a cég honlapjára, nézze meg a többi terméket a webshopban, stb.

De ugyanilyen inbound marketing az is, amikor egy jól megfogalmazott, értékes tartalommal föltöltött hírlevélben készteted cselekvésre az olvasót: jöjjön el egy eseményedre, olvassa el blogbejegyzésedet, töltse le ingyenes kiadványod.

Mivel az inbound marketing a bizalomra épül, ezért nagyon fontos, hogy tényeken alapuló, valós és értékes legyen. Csak gondolj bele: ha weboldalad látogatója nem azt kapja, amit a közösségi médiában megígértél neki, jó eséllyel úgy hagyja el a honlapodat, hogy többet feléd sem néz. Ebben az esetben pedig az inbound marketing olyannyira visszaütött, hogy kár volt energiát pazarolnod rá.

Ennek az irányzatnak nem feltétlenül a direkt, azonnali eladás a célja. Hosszú távon építkezik, nem napok alatt akar eredményt elérni. Jó példa erre ez az anyag. Igyekszünk Olvasóinknak minél hasznosabb információkat nyújtani ingyen, hogy később önszántukból is visszatérjenek az oldalunkra. El akarjuk érni, hogy a tartalmaink révén megbízzanak bennünk és szakértőként fogadjanak el minket.

Adódhat a kérdésed, hogy mi volt az inbound marketing előtt? Az outbound marketing. Ez a „régi módszer”, melynek a koncepciója az volt, hogy megzavarják az emberek tartalomfogyasztási szokásait. Az outbound marketing felelős azért, hogy a mai napig negatív érzelmeket társítasz a reklámokhoz.

Outbound marketingeszközök:

  • Tévé
  • Youtube videós hirdetés
  • Hideg megkeresés (Ismeretlen személyek felkeresése akár telefonon, akár e-mailben.)
  • Újsághirdetések
  • Rádióhirdetések

A legtöbb ember outbound marketing miatt van rossz véleménnyel a marketingről, marketingesekről. Egyet kell velük értenem, mert engem is idegesít, amikor egy videó 15. alkalommal szakad meg a reklámok miatt. (De erre való a Youtube Prémium. 🙂 )

A reklámoddal valószínűleg pozitív érzelmeket akarsz csatolni a márkádhoz. Elég hülyén hangzik az, hogy fizetsz azért, hogy idegesítsd a leendő vevőidet. Az outbond marketing pont ezt teszi, ezért csak tapasztalt kezekben ajánlott a használata, de ennek ellenére helye van az online marketing stratégiában.

Élesen látszik a két koncepció közötti különbség. Az egyik a tartalomfogyasztás megzavarására koncentrál, míg a másik tartalmat szolgáltat. Óriási a különbség!

Mikor van szükségem inbound marketingre?

Néhány iparág van, ahol nehezen használható az inbound marketing. Valószínűleg a tiéd nem ezek között a vállalkozások között van, tehát nincs kifogás! Gyakorlatilag folyamatosan szükséged van tartalmakra, hogy információt tudj szolgáltatni úgy, mint a TV. Ugyanis ha hatékonyan használod ezt a fajta marketingeszközt, akkor

  • terméked, szolgáltatásod presztízsét emeled,
  • növeled az ismeretséged,
  • egy téma szakértőjévé válsz,
  • az értékes tartalmaknak köszönhetően weboldalad jól fog szerepelni az internetes keresőkben,
  • nő az eladásod.

Hogyan használd az inbound marketinget?

A leghatékonyabban akkor tudod kiaknázni az inbound marketing adta lehetőségeket, ha stratégiában gondolkodsz. Nincs még blogod? Már ma kezdd el a vállalkozásoddal összefüggő értékes szakmai tartalom előállítását! Nem vagy jelen a közösségi médiában? Épp itt az ideje, hogy regisztrálj cégednek egy Facebook, Google vagy Instagram fiókot.

Szervezz szakmai eseményeket, hozz létre élő videókat és légy megkerülhetetlen a szakterületeden!

Fontos azonban, hogy a mennyiség helyett mindig koncentrálj a minőségre és a hitelességre. Az inbound egy kiemelkedően teljesítő marketingeszköz lehet, amit könnyen pénzre válthatsz, de csak akkor, ha hiteles vagy.

Szerző: Herczegh János
Szia,

Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. Én vagyok az a jófej marketinges srác, aki már a húszas évei elején milliós havi bevételt tudott elérni szép és imádnivaló feleségével az oldalán. Összeházasodtunk, és próbálunk egy olyan nagyszerű életet teremteni magunknak, amivel másokat is tudunk támogatni.

Nekünk nincsennek milliomos szüleink. Nem vagyunk sem okosabbak, sem szebbek másoknál. Egyedül talán a szorgalmunk az, ami kiemelkedő, bár vannak nálunk sokkal ügyesebb és sikeresebb vállalkozók is. És ez így van rendjén, hiszen pontosan ez az, ami motivációt ad: ügyesebbek, és sikeresebbek akarunk lenni mi is. 
Díjmentes Facebook csoport,
ahol minden hónapban haladó marketinges és webes anyagokat találsz.

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram