Mi az upsell és a cross-sell? (Példákkal)

Az upsell rövid definíciója:

Wikipedia szerint az upsell egy értékesítési technika, melyben az eladó arra ösztönzi az ügyfelet, hogy a megvásárolt termék mellé magasabb áron vásároljon még valamit. Ezzel a technikával a vállalkozó célja az, hogy maximalizálja a profitját.

Én úgy fogalmaznám meg, hogy:

a vásárlói döntés meghozásának a pillanatában – legyen az online vagy offline –, a vállalkozás felajánl még egy magasabb árú terméket vagy szolgáltatást, annak reményében, hogy a vevő több pénzt fog elkölteni, mint azt eredetileg tervezte.

Példa: ha szeretnék venni egy laptopot a munkához, akkor eladhatnak nekem egy teljesítményben erősebb gépet, amely akár napi 10-12 óra munkát is kibír töltés nélkül.

Mi a cross sell?

Magyarul talán úgy hangzik a legértelmesebben, hogy keresztértékesítés. Ekkor az a célom, hogy a vásárolt termék mellé eladjak valamilyen kiegészítő terméket vagy szolgáltatást, amivel jobban kihasználhatóvá válik a vásárolt árucikk.

Például: ha veszek egy új laptopot, akkor felkínálhatnak nekem hozzá egy egeret, billentyűzetet vagy laptop táskát is.

Mi a down sell?

Downsell:

Ha a vevő el szeretne állni a vásárlástól, mert mondjuk nincs pénze, akkor egy ügyes kereskedő alternatíva után néz, hogyan tudná mégis megszerezni a vásárlót. Ekkor kínálhat neki egy olcsóbb terméket vagy részletfizetési lehetőséget.

Példa: ha veszek egy laptopot, de a csúcskategóriás gépek nekem túl dárgák, akkor a kereskedő felajánlhat nekem egy középárkategóriás gépet, amely komprumiszumokkal ugyan, de képes kielégíteni az igényeimet.

Konklúzió:

Ezeket a bevételnövelő technikát a legkülönbözőbb iparágakban következetesen és hatékonyan használják. Érdemes elgondolkozni, hogy hogyan lehet beépíteni egy vállalkozás működésébe.

Szerző: Herczegh János
Szia,

Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. Én vagyok az a jófej marketinges srác, aki már a húszas évei elején milliós havi bevételt tudott elérni szép és imádnivaló feleségével az oldalán. Összeházasodtunk, és próbálunk egy olyan nagyszerű életet teremteni magunknak, amivel másokat is tudunk támogatni.

Nekünk nincsennek milliomos szüleink. Nem vagyunk sem okosabbak, sem szebbek másoknál. Egyedül talán a szorgalmunk az, ami kiemelkedő, bár vannak nálunk sokkal ügyesebb és sikeresebb vállalkozók is. És ez így van rendjén, hiszen pontosan ez az, ami motivációt ad: ügyesebbek, és sikeresebbek akarunk lenni mi is. 
Díjmentes Facebook csoport,
ahol minden hónapban haladó marketinges és webes anyagokat találsz.

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram