Ruházati webshop esettanulmány

Csapjunk is bele a közepébe, hiszen Te egy izgalmas esettanulmány miatt kattintottál ide. Lehet, hogy elsőre hihetetlenül hangzik, de néhány hét alatt elkészítettünk egy vadonatúj webshopot és egy marketingtervet, amelyek segítségével rövid idő alatt áttörést értünk el ügyfelünk életében. A hirdetési költség több mint negyvenszeresét sikerült bevételként realizálnunk.

Egyik decemberi napon kezdtünk el beszélgetni Erikával arról, hogy szeretné felpörgetni webshopját és tudnánk e segíteni Neki a digitális világban. Egy olyan ügynökségre lett volna szüksége, amely nemcsak részfeladatokkal foglalkozik, hanem egy átfogó, teljes körű marketing támogatást nyújt neki és összefogja a vállalkozása marketingjét. A kölcsönös szimpátia alapján hamar kiderült, hogy jól fogunk tudni együttműködni a közös cél érdekében, így kezdődhetett is a munka.

Első lépésben elkészítettük a marketingtervét:

Az igazán eredményes munka mindig a tervező asztalon kezdődik. Ekkor vizsgáljuk meg azt, hogy:

  • hol állsz most, mi az, amit jól csinálsz, és mi az, ami változtatásra szorul.
  • Csekkoljuk, hogy milyen tartalmaid vannak, mekkora az e-mail listád, és velük milyen kapcsolatot ápolsz.
  • Ezután kiválasztunk egy reális célt, amit el akarsz érni a marketingterv segítségével.
  • Ezt követően elvégzünk egy picakutatást, melyben megvizsgáljuk a konkurenseket, trendeket.
  • Eközben már kezd kialakulni egy kép arról, hogy kik számodra a tökéletes ügyfelek.
  • A továbbiakban meghatározzuk a piaci pozíciód, értékajánlatod és árstratégiád.
  • Kiválasztjuk a kommunikációs csatornáid és megtervezzük az első salesfunneled!
  • A legvégén pedig segítünk kiosztani a feladatokat, hogy minél hatékonyabban meg tudd valósítani.

Az aktuálisan használt webshop már elavultnak számított, sok apró és bosszantó hibába ütköztünk. Nagy gondot okozott az oldal lassúsága, illetve a kevésbé felhasználóbarát felület és az alacsony számú funkciók is. Ennek eredménye képpen minimális mozgásterünk volt a különféle beállítások terén. Így például a legnagyobb hiányosságként a mostanában már elengedhetetlen Facebook hirdetésekben rejlő lehetőségek kiaknázása is lehetetlen volt.

Ezek után döntöttünk egy teljesen 0-ról felépítendő, új webshop készítése mellett, amely már a kor igényeinek teljesen megfelelő minőséget és lehetőség ad számunkra. A leendő ügyfelek többsége természetesen ódzkodik egy ekkora kiadástól, ami teljesen érthető, de Erika számára már az első nap kiderült, hogy mennyire jó döntést hozott.

Mivel tudunk többet, mint a konkurencia

Lényeges eleme volt a folyamatnak, hogy ne csak önmagunkhoz képest mutassunk fejlődést, hanem igyekezzünk valamivel jobban kitűnni a versenytársaink közül is.

Ezért egy átfogó elemzést készítettünk a legmenőbb hasonló tematikájú oldalakról, erősségeikről és gyengeségeikről, majd a saját lehetőségeket figyelembe véve meghatároztunk egy irányvonalat, ami mentén haladni szeretnék. 

Lássuk az eredményeket

Egy ilyen ruházati webshop esettanulmány nem lehet elég hiteles számok nélkül. Azonban a saját eredményeinken kívűl nem szeretnénk egy ügyfelet sem kellemetlen helyzetbe hozni, ezért csak nagyságrendekről írunk a továbbiakban.

Már egy ideje másképpen hirdetünk, mint a legtöbb ügynökség. Mi sokkal kevesebb hirdetéssel dolgozunk, jobban átgondolt stratégia mentén. (Ha szeretnéd, akkor egy rövid tananyag formájában elkészítjük azt, hogy mi hogyan gondolkozunk az online hirdetésekről. Ha érdekel, akkor írj nekünk üzenetet ezzel kapcsolatban.)  

A felméréseket követően elkezdtünk Facebook hirdetéseket futtatni, hogy minél több potenciális ügyfelünket tudjunk elérni. Ahogy a képen is láthatod remek mutatókat hozott a kampány.

Ez az alacsony kattintási arány két dolog miatt lett ilyen sikeres. Az első, hogy a női célközönség imádja a ruhákat, és ezzel kapcsolatban imádnak tartalmat fogyasztani. A másik pedig, hogy eltaláltuk a célközönségünk gondolatait a hirdetés szövegével.

Tisztában vagyunk az iparági benchmark adatokkal, de ötször, tízszer jobb eredményt értünk el. Nem feltétlenül tartom ezt a mi kivételes képességeinknek. Ilyen ügyféllel és célközönséggel öröm dolgozni. 

Így nézett ki egy Facebook hirdetés eredménye.

Majd azért, hogy ne csak egyszeri látogatóink legyenek az oldalunkon, kidolgoztunk egy széleskörű hírlevél sorozatot is, hiszen a már feliratkozókat minőségi tartalommal, illetve minél több, az őket érdeklő hasznos információkkal szerettük volna elkápráztatni.

Az új webshop átadása után mikor kezdtek megérkezni az első vásárlók?

Szinte az első nap, a sikeres hirdetési stratégiának köszönhetően rövid időn belül robbanásszerűen elkezdtek nőni a számok, és szerencsére nem kiadás, hanem a bevételi és profit oldalon.

WooCommerce jelentés

Ahogy láthatod nem egészen egy hónap alatt 28.000 Ft-ból elértünk egy 7 számjegyű bevételt. Ne felejtsük el, hogy ezt egy teljesen új weblap indításával, egy jól eltervezett, átgondolt stratégia alapján értük el.

Nem dőltünk hátra az eredmények láttán

Akkor meg is volnánk, gondolhatnák sokan, de persze nem lehetnénk hosszútávon sikeresek, ha megelégednénk az eredményekkel és nem törekednénk a további fejlődésre. Ezért megvizsgáltuk, hogy melyek azok a lehetőségeink, amellyel nem csak hogy fenntartható ez a sikeres széria, hanem még magasabb számokat tudunk produkálni.

A keresőoptimalizálás azért is ilyen, jól fejleszthető területe az online marketing világának, mivel rengeteg olyan kulcsszót lehet találni, amelyekre kicsi a verseny és mégis több ezer ember keres rá havonta. Azonban hiba lenne, ha a jól bevált Facebook hirdetések után nem próbálkoznánk újabb kampányokkal, akár más elérési felületen is, így a Google Ads mellett is letettük a voksunkat, mint jövőbeni lehetőség.

Amint a fenti ruházati webshop esettanulmányból láthattad, semmilyen különleges összetevőre vagy csodaszerre nem volt szükségünk ahhoz, hogy fellendítsünk egy vállalkozást, ehhez a sikerhez mindössze 4 dologra volt szükségünk:

  •  A vállalkozás tapasztalatára, lelkesedésére és ismeretei.
  • Jól strukturált, megfelelően értelmezett adatokra és információkra.
  • Egy megfelelő, adatokon alapuló és kivitelezhető tervre.
  • Legvégül pedig egy jó tervre van szükségünk és kiváló kivitelezésre.

Hol tartunk most? 

2021. szeptember

Egy esettanulmány akkor ér igazán valamit, ha érdekes és hasznos tudást ad, azaz gyakorlati példákon keresztül bemutatja, hogy egy sokaknál fennálló problémát hogyan oldottunk meg. Bemutattuk a hogyanokat és a miérteket, örömmel konstatáljuk, és folyamatosan nyomon követtük/követjük az eredményeket, de tisztában vagyunk azzal is, hogy annak ellenére sem, hogy a Facebookról stabilizáltunk 7 számjegyű bevételt még nem dőlhetünk hátra,  igy ideje tovább terjeszkedni a többi népszerű digitális platformra is.

A keresőoptimalizálást folytatni kell

A keresőoptimalizálás a vevőszerzés egyik hatékony módja. Nem véletlenül - hiszen napjainkban már az emberek legalább 60 %-a mielőtt bármi új dolgot vásárolna a Google-t hívja segitségül a tájékozódáshoz. Ezért fontos Erika webáruháza számára - és a TE vállalkozásod számára is -  a digitális jelenlét bővítése. Mi már a weboldal kialakításakor odafigyeltünk arra, hogy az a keresőoptimalizálási szempontoknak technikailag megfelelően készüljön el. Ennek köszönhetően mára már jelentőssé vált az organikus elérése is a ruházati webshopnak - egyre többen találnak rá a weboldalra a Google-ből is.  

A keresőoptimalizálásnak köszönhetően havonta növekszik az organikus forgalom.

Tehát még egyszer: a vállalkozás sikeres stabilizálása után kiterjesztjük a digitális jelenlétünket. Folyamatosan dolgozunk a keresőoptimalizáláson, amelynek eredményeként a számára fontos kulcsszavakra jó helyezést értünk el: hónapról hónapra nő az organikus forgalma.  Bevezettük a Google Ads használatát, jelenleg a helyes skálázás kialakításán dolgozunk.

A Google Ads a Google hirdetési platformja, amelynek segítségével hirdetéseket helyezhetünk majd el a Google hirdetési hálózatán (ennek több ezer webhely, alkalmazás, a YouTube, és a Google Kereső is része). Előnye, hogy a különféle célzási módszerek segítségével éppen akkor lehet elérni a potenciális ügyfeleket, amikor az adott vállalkozás termékeit vagy szolgáltatásait keresik.

A későbbiekben az épülő e-mail listánkat is szeretnénk aktívan használni, automatizmusokat felépíteni. Az e-mail lista olyan személyeket tartalmaz, akik önszántukból engedélyt adtak arra, hogy marketing e-maileket és/vagy hírleveleket küldjünk nekik. A segítségével pillanatok alatt küldhetünk vásárlásra emlékeztető e-maileket, különleges ajánlatokat és egyéb hasznos, értékes üzeneteket, emellett a piactesztelés hatékony eszköze, statisztikai aranybányaként lehetőséget ad még az aprólékos szegmentálásra is. 

A megkezdett munkát tovább folytatjuk, így időről-időre újra befogunk számolni az eredményekről.

Szerző: Herczegh János
Szia,
Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. A madweb.hu a webes manufaktúránk weboldala, amit azért hoztunk létre, hogy segítsük a vállalkozókat abban, hogy sikeresen meg tudjanak újulni az interneten.

További infó erre!
Máshol nem hallott tanácsok, tippek és trükkök az eredményes weboldalkészítésről
Ha gondolkozol a webes jelenléted újratervezésén vagy hamarosan szeretnél új weboldalt készíttetni, akkor csatlakozz hozzánk és tanuld meg, hogyan lehet sikeres a projekted.
Jelentkezem a listára!

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces díjmentes konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram