WordPress súlyos hiba történt a webhelyünkön, ha ezt a hibaüzenetet kaptad és azonnal a helyreállítanád az oldalad, akkor görgess a cikk 2. részéhez.
A WordPress hibaüzenetek a weboldalunkon futó kód hibáit jelzik. Ezek lehetnek egyszerű syntax hibák, mint például egy hiányzó zárójel, de komplexebb problémákat is jelezhetnek, mint például egy inkompatibilis bővítmény vagy téma. Fontos, hogy ne ijedjünk meg ettől, hiszen a hibaüzenet pont azt a célt szolgálja, hogy segítsen nekünk lokalizálni a problémát.
Egy WordPress hiba értelmezésekor figyeljünk a konkrét hibaüzenetre és annak helyére. Ez sokat segíthet a probléma forrásának beazonosításában és megoldásában. Például, ha egy adott bővítmény vagy téma neve szerepel a hibaüzenetben, akkor ott kell keresnünk a problémát is.
A WordPress hiba megoldása gyakran egyszerűen annyit igényel, hogy javítjuk a kódban található hibát, frissítjük az érintett bővítményt vagy témát, esetleg teljesen eltávolítjuk azt. Azonban ha nem vagyunk biztosak abban, hogy mit kell csinálni, akkor érdemes szakértői segítséget kérni.
WordPress súlyos hiba történt a webhelyünkön - Azonnali helyreállítás
Talán az egyik leggyakoribb WordPress hiba, amivel szembesülhetsz, a "WordPress súlyos hiba történt a webhelyünkön" üzenet. Ez a probléma ijesztőbbnek tűnik, mint amilyen valójában. Semmi ok a pánikra!
Ez a hiba általában akkor jelentkezik, ha egy bővítmény vagy sablon nem kompatibilis a WordPress aktuális verziójával vagy kódolás közben valamilyen hibát vétettünk.
Ha arra gyanagodunk, hogy valamelyik bővítmény vagy sablon lehet a ludas, akkor a következőt kell tennünk:
- lépés: A probléma megoldásához először keresd elő az FTP belépési adataidat, majd töltsd le a FileZilla nevű programot a gépedre.
- Másold ki a belépéshez szükséges adatokat, majd kattints a csatlakozás gombra. Így már eléred a weboldalad FTP-én keresztül.
- Ezután nyisd meg a public_html nevű mappát. Innen kattints a wp-content mappába és itt már eléred a plugineket és a sablonokat.
- Írd át a plugins mappa nevét hold.plugins-re. Így az összes bővítmény elérhetetlenné válik. Ha ráfrissíted az oldaladra, akkor nincs más teendőd, mint rájönni, hogy melyik bővítmény okozta a problémát. Ugyan ezt kell követned a sablonnál is, de az utóbbi esetben szét fog esni a weboldalad, de legalább tudni fogod a probléma okát. 🙂
- A plugin neveket tesztelve ugyan így átirhatod pl: hold.akisemit. Ebben az esetben az a bővítmény nem lesz elérhető.
Ha nem találunk nyilvánvaló hibát, akkor ennél komolyabb a gond és célszerű bevetni a hibakereső eszközt vagy ezzel kezdeni. (De a fentebb említett megoldás talán egyszerűbb azoknak, akik nem annyira jártasak fejlesztsében.) A WordPress rendelkezik beépített hibakereső funkcióval, amely segíthet megtalálni a problémát.
Ezt a következő képpen éred el:
- Találjuk meg a WordPress hiba okát:
FTP-én keresztül nyissuk meg a wp-config.php fájlt, majd keressük meg benne a következő sort: define( 'WP_DEBUG', false ).Ebben a sorban a false értéket irjuk át true-ra. Vagy, ha ezen sor nem szerepelne a fájlban, akkor be kell írni a következőt: define( 'WP_DEBUG', true )
Ezt el kell menteni, majd visszatölteni. Ezután, ha frissítjuk az oldalunkat, akkor részletesebb hibaüzeneteket fogunk találni.
- Értelmezzük, hogy mit is látunk:
Ha nagyon kínai, amit látsz, akkor simán rákereshetsz Google-ban, de a hibaüzenet mindig a PHP függvény hibáját fogja neked visszadobni és ezt kell megérteni ahhoz, hogy orvosolni tudd a hibát.
- Oldjuk meg a problémát:
Ismerjük a hibát, nincs más dolgunk mint megoldani.
- Állitsd vissza a 'WP_DEBUG', false-ra.
Amennyiben a hiba továbbra sem oldódik meg, érdemes szakembert felkeresni. Bár a WordPress egy felhasználóbarát platform, érdemes a karbantartását profi kezekbe adni. Azonban ne feledjük, hogy minden hiba megoldható! A WordPress hibaüzenet csak egy figyelmeztetés, hogy valamin változtatni kell - de nem jelenti azt, hogy a webhelyünk veszett volna oda végleg.