Céges weboldal készítés - kérdések válaszok (2023)

A vállalkozások számára a céges weboldal készítés egy olyan tényező, amely kiemelt fontossággal bír, ha növekedésre törekednek. Igyekezdtem minden felmerülő kérdést, információt ebbe a cikkbe belefoglani. Bízom benne, hogy tetszeni fog. Vágjunk is bele!

Miért lenne szükségem egyáltalán weboldalra?

Azért, mert ha növekedni szeretnél, akkor növelned kell a vállalkozásod elérését is. Ehhez az egyik legfontosabb eszköz a saját weboldal. De itt már találkozunk egy nehezítő körülménnyel: a legtöbb vállalkozó akivel beszélek a cégét leginkább barátságokra, személyes kapcsolatokra építette. Tőle az online marketing olyan messze áll, mint Makó Jeruzsálemtől.

Így nem tudja, hogy mi várható el egy weboldaltól, s egyáltalán miért is lenne rá szüksége.

Azonban azt érzi, hogy:

  • csökkent a forgalma az elmúlt időszakban és szeretne ez ellen tenni valamit,
  • vagy a további növekedéshez már nem elég a bejáratott üzleti kapcsolatok új elérési lehetőségekre van szükség.

Miért veszélyes ez?

Mert valami olyan dologba akar belevágni amiről fogalma sincs. Éppen ezért hoztam létre a hírlevél listánkat, amiben tájékozódhat máshol nem hallott tanácsokról és tippekről az eredményes weboldalkészítésről. De éppen ilyen a személyes konzultációnk is, amelyben segítek megérteni és felépíteni a webesprojektjét.

Van értelme annak, hogy csak legyen egy valamilyen weboldalam?

Sajnos semmi értelme. Az ilyen weboldalakat senki nem látja és pontosan azokat a tulajdonságait veszíti el a holnap, ami eredményessé tudná tenni.

Oké, akkor milyen céges weboldalra van szükségem?

Ha eddig figyelmesen olvastál, akkor már tisztában vagy azzal, hogy a termékeid, szolgáltatásaid iránt csak akkor fognak érdeklődni az emberek, ha tudnak a létezéséről és rólad. Napjainkban az online jelenlétért oly mértékben nagy a verseny, hogy ez vált az emberek közötti kommunikáció egyik meghatározó eszközévé. Ezért Neked is minél hamarabb élned kell a lehetőséggel, és meg kell jelenned a digitális világ “színpadán”, méghozzá egy saját weboldal létrehozásával. DE EGY OYLAN WEBOLDALLAL, AMELY KÉPÉS AZ ÉRTÉKESÍTÉSRE! (Jelentsen ez ajánlatkérést, vagy konkrét vásárlást.)

De a weboldalak elkészíttetése  drága mulatság! - szól a fejedben a vészcsengő

Kérlek kapcsold ki az ellenvetéseid, és figyelj! 

Sokszor hallom a vállalkozóktól kifogásként, hogy a céges weboldal készítés árai messze meghaladják az elképzeléseiket. Nos, vannak kirívó esetek, amikor igazuk van, de legtöbbször tévednek. A céges weboldal készítés során ugyanis nem az ár az egyik legfontosabb meghatározó tényező, mert a weboldal ára könnyedén meg tud térülni. Az online felület nem egyenlő egy konyhaszekrénnyel, amely sosem hozza vissza az árát, mert egy termelő eszköz. (Már, ha jól használják.)

Most megmutatom neked, mik azok a valóban fontos szempontok, amiket érdemes figyelembe venni egy weboldal árajánlatának értékelésekor, illetve szót ejtek majd arról is, hogy mi mit értünk szerintem reális weboldal készítési árak alatt.

Kezdjük a legelején…

Érdemes egyből leszögezni, hogy mi -  sok, magát szilárdan tartó meggyőződés ellenére is - egy céges weboldal készítés során mindig a hatékonyságot, használhatóságot tartjuk szem előtt. Természetesen fontos a dizájn, és az egyedi fejlesztések, de egyik sem határozza meg olyan mértékben egy weboldal sikerességét, mint a használhatósága. Magyarán szólva, egy weboldal-fejlesztőnek arra kell törekednie, és egyúttal a legnagyobb figyelmet szentelnie, hogy az adott weboldal a lehető leghatékonyabban lássa el a feladatát.

De mi is pontosan egy weboldal feladata?

Ahogy már arról korábban írtam a modern marketinges ügyfél-élettartam-útvonalakban (costumer journey) gondolkozik - azaz egészen pontosan tudja, hogy milyen lépéseken kell végig vezetnie egy ismeretlen érdeklődőt ahhoz, hogy az vásárlóvá váljon, méghozzá a lehető legrövidebb időn belül. Ennek a folyamatnak pedig az egyik legfontosabb alapkövét képezi egy weboldal.

Miért is van ez? A válasz egyszerű: elegendő csupán közelebbről megvizsgálnunk, hogy mit is tesz lehetővé a vállalkozásod számára egy saját weboldal.

Egy hatékony, jól felépített weboldal segítségével:

  • olvasókat, érdeklődőket és/vagy vásárlókat, ügyfeleket tudsz szerezni
  • a meglévő vásárlóidat, a vásárlói életútjuknak megfelelő tartalommal tudod  kiszolgálni
  • a weboldalon belüli céges  bloggal  meggyőzheted az olvasókat a szakértelmedről és elérheted, hogy megismerjenek téged
  • a weboldalon feltüntetett megfelelő mennyiségű és minőségű információval óriási terhet vehetsz le az ügyfélszolgálatod válláról

Vizsgáljuk  meg ezeket részletesebben!

Érdeklődő szerzés

Senki sem válik azonnal vásárlóvá. Az ismerkedést veled, és a termékeiddel/szolgáltatásaiddal  először mindenki passzív, hideg érdeklődőként kezdi. Ez azt jelenti, hogy a témád még különösebben nem érdekli, lehet, hogy csak véletlenül tévedt a weboldaladra - ezért kevés figyelmet szentel neki, és a vállalkozásodnak is. Itt az lesz a feladatod, hogy felrázd ezeket az érdeklődőket a passzivitásból,  és elérd náluk, hogy rád figyeljenek, letöltsék egy ingyenes anyagodat vagy elolvassák a cikkeidet. 

Az általad kitűzött  körülbelüli vevő számot  csak akkor érheted el, ha a leendő vásárlód már a passzív, vagy az érdeklődő fázisban megtalál téged. Mivel minden ember különböző, van akinél ez 1 nap alatt lezajlik, de van olyan is, akinek hónapok is kellenek hozzá. Ezt számos tényező befolyásolja. Bár sokszor nem is tudatosodik bennünk, de minden vásárláskor hasonló procedúrán megyünk keresztül mindannyian. Ezt a tényt vállalkozóként hatalmas hiba lenne figyelmen kívül hagyni. 

A vásárlási folyamat minden esetben a probléma felismerésével kezdődik - a vevőben tudatosodik valaminek a „hiánya" így ennek a hiányállapotnak a megszüntetésére, illetve azért, hogy szükségletét kielégítse, terméket vagy szolgáltatást kell beszereznie. Ezt követi az információgyűjtés - amikor a probléma megoldása érdekében információkat gyűjt  a termékről/szolgáltatásról. Ilyen információ lehet pl. termék ára, minősége, a vásárlás helyszíne, a garanciális feltételek, vélemények olvasása.

… és itt léphet be a folyamatba a TE weboldalad

A weboldalad, ami ha elég hatékony, akkor leadet generál. 

A lead generálás folyamata során egy teljesen idegen személyből különböző technikák segítségével érdeklődőt, leadet generálsz annak érdekében, hogy növelni tudd  az ügyfeleid számát, és ezzel a vállalkozásod sikerességét.

A lead generálás további célja, hogy az egyszeri látogatóból potenciális feliratkozó váljon. 

Lényeges tudnod, hogy a  sikeres érdeklődő szerzés már a tervezésnél elkezdődik, ennek egyik legelső lépése a weboldalad célközönségének meghatározása. Természetesen ez mindig az adott weboldal témájától függ: egy műszaki webshoppal merőben más közönséget szólítasz meg, mint pl. egy baba-mama online magazinnal.

Ha pozicionálni szeretnél,- azaz meg akarod határozni hogy kiket akarsz megszólítani a honlappal,a következő tényezőket érdemes figyelembe venned egy előzetes felmérés elvégzésével:

  • életkor
  • nem
  • lakóhely
  • nyelv
  • foglalkozás
  • érdeklődési kör
  • Milyen platformon elérhető?
  • Milyen kulcs előnyökkel, problémákkal tudod megszólítani?

Ezután próbálj meg belehelyezkedni a potenciális vásárlóid helyzetébe, és az ő szemszögükből megvizsgálni, hogy vajon miért érkeztek a honlapodra, mit keresnek, hogy találtak oda, és milyen célt szeretnének elérni azzal, hogy éppen rád kattintottak. 

Így sokkal könnyebb lesz megfogalmaznod a különböző szekciók és kategóriák leírását, mert  el tudod képzelni, hogy milyen információt várhat, vagy  kereshet a látogatód. 

Konverziókat érhetsz el 

Konverziónak hívunk minden olyan üzleti folyamatot, amely a terveid szerint teljesült.

Kezdetben a legfontosabb konverziók: 

  • Érdeklődők
  • Vevők
  • Lead/vevő aránya

Tehát a weboldalad akkor hatékony, ha  ezeket a konverziókat tudja biztosítani magas konverziós aránnyal.

Meglévő ügyfelek megtartása, újra vásárlás elérése:

A vásárlókat nem elég csak  megszerezned, meg is kell tartanod, sőt visszatérő ügyfelekké kell tenned őket. Mindez már jóval nagyobb kihívást jelenthet.  Fontos, hogy éreztesd velük, hogy fontosak,  a céged odafigyel rájuk,  és a jövőben is minőségi módon fogja biztosítani nekik azt, amire szükségük van. Ezt a leghatékonyabb módon csak úgy tudod kommunikálni feléjük, ha továbbra is kapcsolatban maradsz velük; ez lehet folyamatos kapcsolattartás e-mailen, hírlevelekkel vagy akár a közösségi médián keresztül, de akár telefonon is.

Céges blog

A saját szakmai blogodon publikált minőségi cikkekkel edukálhatod tovább a feliratkozókat, vásárlókat. A céges bloggal elérheted, hogy a vásárlóid még jobban megismerjenek. Érdemes minden hónapban egy előre meghatározott összeget szánnod a   legfontosabb cikkeid hirdetésére, annak érdekében, hogy folyamatosan jelen lehess a vásárlóid tudatában.

Ha nem a  fentebb felsoroltak szellemében készül el a weboldalad, akkor az  olyan, mintha feleslegesen dobtad volna ki a pénzt az ablakon.  A cégedről  egy olyan online névjegykártya lesz megtalálható  a neten, ami nem hagy nyomot senkiben,  amiről senki nem hall, amit senki sem lát, olyan, mintha nem is létezne.

Jogos a kérdésed: Mennyit ér egy ilyen weboldal?

A fentiekből már világosan láthatod, hogy bár elsőre nagyon jól hangzik, ha valaki 100.000ft-ért felajánlja, hogy készít neked egy weboldalt, az viszont előre borítékolható, hogy ekkora összegből  nem fogja tudni kihozni azt a szolgáltatást, ami téged valós eredményre vezethet.

Az internetes jelenlét kialakításához ugyanis olyan komplex tudásra van szükség, amit nem mindenki birtokol. Képzett és tapasztalt szakemberek helyett, olcsó, “hobbi munkaerőt” választani eleinte hatalmas költségmegtakarításnak tűnik, de idővel ki fog derülni, hogy valójában csak kiadás, hiszen a befektetésed soha nem térül meg, mert a  weboldalad nem hozza az eredményeket.

… akkor mit válasszak, és milyen árakkal számoljak?

Ha hatékony weboldalt akarsz, és eredményeket, akkor mindenképpen olyan vállalkozást bízz meg a feladattal, ahol szakemberek dolgoznak a weboldalad létrehozásán. Az ár attól függ, hogy mennyire sokoldalú a weboldal, amit szeretnél.

Egyszerű weboldalak ára:

Véleményem szerint 250.000ft-tól kezdődnek azok a weboldal készítési árak, amelyekkel már kezdhetsz is valamit.  De ez is csak egy olyan egyszerű weboldal lesz, ahol egy 1-5 oldalas bemutatkozó oldal található, sablonból épül fel, nem lesz egyedileg tervezett koncepciója.

Meglehetősen statikus tartalommal rendelkezik -  összetettebb funkciók és szolgáltatások nélkül, maximum feliratkozási, ajánlatkérési lehetőséggel. Ez a fajta weboldal amolyan online szórólapnak vagy névjegykártyának tekinthető.

Elkészítési idő: 2-4 hét

Haladó weboldalak ára:

250.000-950.000ft árkategóriában már haladóbb, összetettebb weboldalak, webshopok készülnek. Egy ilyen weboldalon a fentieken kívül már termékkatalógus, egyszerűbb automatizmusok, az árazáshoz egyszerűbb kalkulátor, illetve egyedibb elemek is megjelenhetnek. Egy ilyen szintű weboldal készen áll arra, hogy nagyszámban foadja a látogatókat és őket hatékonyan konvertálja érdeklődőke, vásárlókka.

Elkészítési idő: 3-8 hét

Pro weboldalak ára:

950.000ft felett már érvényesülhetnek az egyedi igények, egyedi fejlesztések, haladó webshopok kivitelezése zajlik. Ebben az árkategóriában már jellemzően megjelennek automatizált megoldások, integrációk különböző beszerzési rendszerekhez, a felhasználó kezelése, online fizetési lehetőség, interaktív, kereshető katalógus, vagy éppen integráció vállalatirányítási rendszerekkel is.

Elkészítési idő: 5-12 hét

Milyen kötelező elemeket gondoljunk át céges weboldal készítés során?

Nem is olyan régen a weboldal készítés még hosszú és bonyolult folyamat volt. Azonban az új megoldásoknak köszönhetően kellő tapasztalattal és képzettséggel 4-12 hét alatt elkészíthető egy jól strukturált, eredményes weboldal. Ez egyúttal azt is jelenti, hogy hatalmas lett a verseny, egyre nehezebb felkelteni és megtartani a látogató figyelmét. Általánosságban egy ember 10-15 másodperc alatt dönti el, hogy az adott weboldal segítséget nyújt-e a kérdésére vagy sem. Ez nem sok idő, ezért most megmutatjuk neked, hogy mi a weboldal készítés 10 pillére!

1. Kristálytiszta célok

Ha értékesíteni szeretnél a weben, akkor el kell kötelezned magad minimum 1-1,5 évre a minőségi online jelenlét kiépítése mellett. Ahogy már korábban is szó volt az ügyfélélettartam-út fontosságáról, légy tisztában azzal, hogy a weboldaladnak jelentős szerepe lesz benne.

Ezután gondoskodnod kell arról, hogy a megfogalmazott célokat a honlapod vizuálisan és egyszerűen visszaadja. Tehát tedd fel magadnak a következő kérdéseket:

  • Biztosan érthető a látogató számára, hogy mit kell tennie weboldalamon, mi a következő ideális lépés?
  • Világos  a számára, hogy milyen szolgáltatást nyújtok?
  • Egyértelműen kommunikálom az általam nyújtott előnyöket? Mindezt izgalmasan, olvasmányosan teszem?
  • Egyszerűek a navigációs menüpontok? (Soha senki sem szeret percekig görgetni vagy kattintgatni mire kideríti, hogy mi az oldal küldetése, kik  ők, hol találhatók vagy éppen kivel lehet felvenni a kapcsolatot.)

Tehát kristály tisztán megválaszoltad, hogy éppen hol van a látogató, mit lehet itt csinálni, és mi az ideális következő lépés számára?

Mire tudod használni az ideális logika mentén elkészített weboldaladat ? Figyelj!

  • értékes leadeket generálhatsz
  • értékesíthetsz
  • edukálhatod az érdeklődőket

A vevőnek mindig lesznek olyan kérdései, amelyekre egyértelmű válaszokat keres ,mint például: Alkalmas-e a házuk a napelem pályázatra? Mit kell tudnia egy általános aerobik óra eszközeiről? Te vagy-e neki a jó könyvelő/pszichológus/fotós? Milyen szempontokat kell figyelembe vennie egy épület burkolásánál? Ahány téma, ahány probléma - annyi kérdés ...

Ezeket érdemes neked, és nem a konkurensednek megválaszolni - ezért mindig légy felkészült, és készséges.

Összegzés: Kötelezd el magad, tervezz, valósíts meg, mérd az eredményeid, majd ha szükséges javíts rajtuk!

2. Az egyszerű nagyszerű

Az egyszerűség hatásossága már régóta ismert jelenség:  Leonardo da Vinci szerint “az egyszerűség a kifinomultság csúcsa”, ahogy  Steve Jobs véleménye szerint is az egyszerűség arany középút a túl kevés és a túl sok között.

Ezt céges weboldal készítés során is érvényes aranyszabályt tartsd szem előtt: a kevesebb több - ezért mindig törekedj arra, hogy átlátható és letisztult legyen az oldalad.

Az internetes sztrádán hatalmas a forgalom,  az emberek itt is sietnek, ezért, ha azt szeretnéd, hogy tőled rendeljenek, akkor tedd a lehető legegyszerűbbé virtuális útjukat. Olyan menüket készíts, amelyek egyetlen kattintással a megfelelő tartalomhoz vezetnek. Nem egyszerre kell az összes tartalmadat, termékedet odaadnod, bemutatnod, mindössze csak arról kell meggyőznöd, hogy érdemes tőled legközelebb is olvasnia egy cikket.

Legyen egy jó vázad (layout-od), akár rajzold is le!

Ezen a ponton általános jó tanács, hogy ne akard újra feltalálni a kereket. A világhálón számtalan bevált, és letesztelt vázlatot (layout-ot) találsz arra nézve, hogyan építsd fel a honlapod. Ezt csak le kell másolnod, ami nem bűn, hiszen a házakat is hasonló logika mentén építik fel évtizedek óta.

3. Tökéletes weboldal struktúra felépítése

Egy gyönyörű weboldal szívszorítóan üres tartalom nélkül, így a kiváló weboldal jól strukturált oldallal és nagyszerű tartalommal bír.

A webhelyedet látogató emberek többsége általában valamilyen keresőmotort (Google, Yahoo, Bing) használ az oldalad megtalálásához. Mint mindannyian tapasztaltuk a Google keresés általában több ezer eredményt hoz, ezért az a legjobb, ha a weboldalunk az első oldalon van és annak is lehetőleg minél inkább a tetején.

Az emberek mindezt a SEO (Search Engine Optimization=keresőoptimalizálás) segítségével érhetik el. Az elv pofonegyszerű: a weboldalunkon található kulcsszavak a keresések kulcsszavaihoz kapcsolódnak. Természetesen a valóságban a SEO messze nem ilyen egyszerű, mivel sok olyan tényezőn alapszik, amelyeket a Google nem feltétlenül tesz közzé.

Van 3 fő szempont, amelyről még akkor is érdemes tudnod, ha nem vagy szakember:

  • az oldalaidra mutató linkek számítanak.
  • nagyon fontosak az oldalaidon keresett releváns kulcsszavak,  és a minőségi tartalom 
  • sokat segíthetnek még: a közösségi médiában való megosztások,a mobil/tablet-barát forma,  és a helyes oldalszerkezet

SEO szempontból fontos a kategóriák-,  és belső linkek rendszere. Nézd meg, hogy néz ki a weboldalad URL-lel! Már az URL-ből érdemes kiderülnie, hogy hol is vagy. Töltsd ki a META adatokat, és szánj időt a kép ALT tagjára is! Ezek apróságnak tűnnek, de sokat segítenek a keresőoptimalizálásban.

Üzleti szempontból:

Csak úgy tudsz fejlődni, jobb és jobb ajánlatokat készíteni, ha tisztában vagy a weboldalad látogatóinak felhasználói útjával (user joruney). Meg kell ismerned, hogy ki, és milyen szinten a felhasználód, ugyanis ehhez kell megtervezned a lineáris felhasználói útvonalat. Például egy termék megrendeléséhez, regisztrálni kell az oldalra.

4. Kulcsszókutatás

Végezz kulcsszó kutatást, hogy megtudd milyen szavakra, kifejezésekre keres rá a közönséged. Itt van erre egy remek ingyenes eszköz. A kulcsszó kutatás azért  fontos, mert lehet, hogy amig te azt gondolod, hogy az emberek hidegburkolót keresnek, addig - ha alaposan utána jársz -  kiderül, hogy ők „csempéző munkást” keresnek.

Érdemes személyesen is elbeszélgetni a vevőiddel, hogy jobban megismerd milyen kifejezéseket használnak.

Válassz mindig releváns kulcsszavakat! Ha csak Miskolc 20 km-es körzetében tudsz szolgáltatni, akkor ne optimalizálj Szombathelyre! Egy oldalon 1 kulcsszót használj!

Fontos, hogy nézd meg a long tail (hosszú farok) kulcsszavakat (például „zöld tea turmix-ötletek”, „zöld tea-turmix-receptek). A long tail kulcsszavak felelősek az összes keresés 70 százalékáért, általában ezekre a kulcsszavakra könnyebb is jó helyezést elérni. Sajnos a long tail fogalmát a keresőoptimalizáláshoz kapcsolják, miközben ez egy statisztikai fogalom.

Pro tipp: Legyenek kizáró kulcsszavaid – ez akkor jön jól, ha később kereső hirdetést szeretnél feladni. Például, ha új, prémium fúrógépet árulsz, ne érkezzenek találatok a „használt fúrógép olcsón-ra”.

5. Biztonság

HTTPS: A https egy URI-séma, amely a biztonságos http kapcsolatot jelöli. Ezt ma már a céges weboldal készítés elején érdemes beállítani. Az SSL tanúsítvány azért fontos, mert bizalmat ébreszt a leendő vásárlókban, olvasókban.

Enélkül a böngésző kiírja az URL mellé, hogy nem biztonságos a weboldal. Ez rombolja az imázst, amit online ma már senki nem engedhet meg magának. Plusz sok szolgáltató szóba se áll veled, mert az adatvédelmi szabályokat is megsérted. A legtöbb szolgáltatónál ez ingyenes, de ha sok személyes adatot kell megadni az oldalon (pl. webshop esetén) használd magasabb szintet.

Szerver: Legyen a szolgáltatód elérhető! Legyen vírusirtó a szerveren is, nézz utána, hogy milyen a műszaki háttér, mikor volt utoljára leállás, kommunikálta-e a szolgáltató. Mi a fizikai védelem? Esetleg felhő alapú? (Ez a legjobb!) Mennyi biztonsági mentés készül? És persze legyen bivalyerős!

6. Légy eredeti

Oscar Wilde azt mondta, hogy “a művészet ott kezdődik, ahol a másolás véget ér.” Ne akarj konkrét szövegeket, képeket, vagy szlogeneket másolni,. Írd meg jobban, másképpen, mint a többiek.

Néhány tipp, amivel kitűnhetsz a tömegből:

  • használj videókat, ezeknek egy részét töltsd fel a Youtube-ra is.
  • használj egyedi logót, betűtípust
  • az ingyenes stock fotók mellett, érdemes egyedi, saját készítésű fotókat  is használni
  • a  weboldalad szövegezése legyen egyedülálló mind stílusban, mind hangvételben, 
  • ha sikerül megtalálnod a saját hangodat, akkor biztosan meg tudod szerezni a követőid szeretetét és bizalmát.
  • a webhelyed tartalma mindig legyen friss
  • ajánlj fel valamit ingyen.

7. Eredményes céges weboldal készítés nincs gyorsaság nélkül

Hiába: még böngészés közben is rohanunk. Ezért nincs dühítőbb egy lassan betöltödő vagy válaszoló  weboldalnál. Ha nem szeretnél a látogatóid idegein táncolni, és a türelmetlenebbek figyelmét elveszíteni, akkor :

  • érdemes gyorsítótárazni a weboldaladat
  • optimalizálni, tömöríteni a képeket.  Erre vannak kiegészítők. Nagyon jó megoldás a „lazy load”, amikor a kép csak akkor töltődik be, ha már közel van a user látóteréhez, tehát az oldal gyorsan megjelenik, mert nem kezd el egyszerre az összes kép betölteni.
  • nagy oldalaknál érdemes minimum SSD szerverre költözni. Ha szükséges, akkor ez legyen dedikált szerver (csak egyedül legyen a honlapunk egy szerveren, minden más esetben osztott hosting van).
  • fontos ellenőrizned  a szolgáltató sávszélességét

Senki sem szeret unatkozni, ezért a weboldal készítésnél mindenképpen figyeljünk oda, hogy a képek és a videók is gyorsan töltődjenek be, különben hipp-hopp bezárják az oldaladat és mennek a következő szolgáltatóhoz. Számos webhely-készítő is automatikusan optimalizálja a médiafájlokat.

8. Reszponzivitás, UI és UX design

A reszponzivitás röviden annyit jelent, hogy weboldalad minden képernyőn jól néz ki: mindegy, hogy éppen telón, tableten vagy asztali gépen nézed - könnyű olvashatóság egyszerű navigáció jellemzi,  a lehető legkevesebb átméretezéssel és görgetéssel.

Céges weboldal készítés közben egyes fejlesztők már külön mobilbarát (AMP) oldalt alakítanak ki. Ez lehet, hogy nem egészen úgy néz ki, mint az asztali verzió, de sokkal jobban tudod használni mobilról.

Miért fontos ez 2023-ban?

A világon az internetes forgalom megközelítőleg felét az okostelefonok teszik ki. 2019 harmadik negyedévében a mobil eszközök 51,51%-os forgalmat generáltak.

Tartsd szem előtt, hogy az emberek többsége mobil adataikat 4G  vagy 5G-n keresztül fogják használni, ezért  az oldalad legyen mindig  felhasználóbarát, ellenkező esetben az érdeklődők  nagy valószínűséggel nem térnek vissza az oldaladra mobilkészülékkel.

Megnézheted azt is,  hogy milyen eszközről, azon belül milyen böngészőből nézik legtöbbször az oldaladat. Nélkülözhetetlen az eredményesség méréséhez a monitorozó eszközök használata: a Google Analytics, a hőtérkép és minden, amiből a felhasználó viselkedésére következtetni tudsz!

UI és UX design jelentése

UI azaz user interface - a  felhasználói felület egészét értjük alatta. Más szóval a képernyőn megjelenő vizualitást jelenti.

Az UI feladata, hogy olyan felhasználói felületet tervezzen, ami  megragadja a figyelmet és élménnyé teszi az oldal vagy app használatát. Magában foglalja a grafikák, ikonok, animációk tervezését, rajzolását, betűtípusok kiválasztását, interakciós elemek kidolgozását, alapvetően a színvilág megtervezését.

UX azaz user experiencer -  a felhasználói élmény egészét jelenti

9. CTA fontossága

Már eddig is sok mindent megtanultál, de akkor most tegyünk rá még egy lapáttal, és beszéljünk a CTA-ról, azaz a gombok használatáról. 

Az túlzsúfolt online világban különösen fontos, hogy a látogatónak mindig egyértelmű legyen, hogy mit kell csináljon. Ezt általában gombok használatával tudjuk egyértelműbbé tenni.

Használj  szinte minden oldalon call to action-ket, azaz cselekvésre felszólítást.

Véleményem szerint a CTA létrehozásának két fontos szabálya van:

  1. a gomb színe legyen kontrasztos, jól megkülönböztethető a szövegkörnyezettől.Ez azonnal odavonja a látogató tekintetét
  2. mindig legyen egyértelmű, hogy mi fog történni azután, ha a látogató rákattint

Bátran használhatsz felszólító mondatokat, amelyekben konkrétan megfogalmazható,hogy mit akarsz az oldaladra látogató embertől. („térj át intimkehelyre!”, „vásárolj szappant”, „jelentkezz be a tanfolyamra”). Mindig mondd meg a felhasználónak, hogy mit csináljon! “Ismerd meg!” “Tanuld meg!”

Még az informativ oldalaknál is legyen felszólítás. (Például: „Maradj tájékozott, olvass még cikkeket!”)

Alapszinten bőven elég ennyit tudni erről a témakörről.

10. ÁSZF, adatvédelmi nyilatkozat

Valahányszor beszélgetek az ügyfelekkel a megfelelő ÁSZF-ről és adatvédelmi nyilatkozatról mindig nehezen akarják megérteni annak a fontosságát. Úgy érzik ez felesleges pénzkidobás, pedig nem így van - hiszen ma már alapvető eleme a weboldalaknak.

Az ÁSZF a gazdasági életben gyakran alkalmazott szerződéskötési forma. Az elterjedtségének oka, hogy az árukra és szolgáltatásokra vonatkozó szerződések nagyon sok esetben nagy tömegben és azonos feltételek mellett bonyolódnak.

Az  ÁSZF (Általános Szerződési Feltételek) tartalmaz minden lényeges dolgot, a lista meglehetősen hosszú. Tartalmazza például a szállítási időt és díjakat, az átvétel módját, az elállási joghoz kapcsolódó részletszabályokat stb.  A magyar jogszabályok  rendkívül szigorú szabályokat határoznak meg a vállalkozások részére, hogy pontosan miket is kell tartalmaznia egy megfelelő ÁSZF-nek. A fogyasztóvédelmi hatóságok ellenőrzésének pedig tulajdonképpen első pontja a megfelelő általános szerződési feltételek, és a benne történő tájékoztatások vizsgálata.

Miért ne másold le?

  • A szerződések szövege jogi műnek minősül,  aminek a másolása szerzői jogot sért, ami akár kártérítést is vonhat maga után. (De csak akkor, ha egyedi ÁSZF-ről van szó.)
  • A másolást a Google algoritmusa is érzékeli, és  megbüntetheti az oldalad.

Mi lenne, ha magamnak készíteném el?

Nagyon, de nagyon sokan ezzel akarnak spórolni.

"Elkészítem magamnak beleteszek 300 órát és ingyen van."

Óriási hiba, az órabéred, mint válallkozás vezetőnek neked a legmagasabb. Te nem foglalkozhatsz ilyen feladatokkal és valószínűleg nem is lesz meg hozzá a kellő tudásod. Összegyűjtöttem pár érvet, hogy miért nem érdemes neked vele foglalkoznod:

Professzionális megjelenés: Egy tapasztalt webfejlesztő által készített weboldal sokkal professzionálisabb és vonzóbb hatást kelt, mint egy amatőr munka. Ez kulcsfontosságú lehet az ügyfelek megszerzésében és a vállalkozás hitelességének növelésében.

Funkcionalitás: Webfejlesztők ismerik a legújabb technológiákat és fejlesztői eszközöket, amelyek lehetővé teszik az oldalad számára a kívánt funkciók és szolgáltatások integrálását. Ez lehetővé teszi, hogy a weboldalad a legjobb felhasználói élményt nyújtsa és megfeleljen az üzleti igényeidnek.

Reszponzív design: Egy webfejlesztő képes kialakítani egy reszponzív weboldalt, amely tökéletesen illeszkedik mindenféle készülékhez és képernyőmérethez. Ez biztosítja, hogy az oldalad minden látogató számára optimális módon jelenjen meg, függetlenül attól, hogy asztali számítógépet, okostelefont vagy táblagépet használnak.

SEO optimalizáció: A webfejlesztők jártasak a keresőoptimalizálásban, és képesek olyan technikákat alkalmazni, amelyek segítenek az oldaladnak magasabb helyezést elérni a keresőmotorok találati listáin. Ez növeli az online láthatóságot és javítja az organikus forgalmat a weboldaladon.

Időmegtakarítás: Azáltal, hogy egy profi webfejlesztőt bízol meg a céges weboldal készítés lehetőségével, te felszabadíthatod az idődet más fontos üzleti tevékenységekre. A webfejlesztő gyorsabban és hatékonyabban dolgozik, mert rendelkezik a szükséges szaktudással és tapasztalattal.

Biztonság és megbízhatóság: Webfejlesztők gondoskodnak a weboldalad biztonságáról és megbízhatóságáról. Az ő kezükben az adatvédelem, a rendszeres biztonsági frissítések és a megfelelő védelem az online fenyegetések ellen.

Egyedi design: Ha szeretnéd, hogy a weboldalad kitűnjön a tömegből, akkor egy webfejlesztő segítségével egyedi és megkapó design-t kaphatsz. A webfejlesztők kreatív szakemberek, akik képesek elkészíteni egy olyan dizájnt, amely teljesen illeszkedik az egyedi vállalkozásod arculatához és stílusához.

Technikai támogatás: Amikor egy webfejlesztővel dolgozol, mindig rendelkezésedre áll technikai támogatás és segítség. Ha bármilyen problémád vagy kérdésed merül fel az oldallal kapcsolatban, a fejlesztő gyorsan és hatékonyan tud segíteni.

Idő- és költséghatékonyság: Bár kezdetben úgy tűnhet, hogy a saját magad által elkészített weboldal olcsóbb lehetőség, hosszú távon a webfejlesztővel való együttműködés idő- és költséghatékonyabb lehet. A webfejlesztők hatékonyan dolgoznak, és a megfelelő eszközöket és erőforrásokat használják, hogy a lehető legjobb eredményt érjék el.

Professzionális benyomás: Egy jól megtervezett és szakszerűen elkészített weboldal kiemeli a vállalkozásodat a versenytársak közül. Az ügyfelek és partnerek pozitív benyomást kapnak, amikor egy professzionális és felhasználóbarát weboldalt találnak, ami hozzájárul a vállalkozásod hitelességéhez és növeli az üzleti lehetőségeidet.

Fontos megjegyezni, hogy egy webfejlesztő szakértelme és tapasztalata hozzájárul a sikeres céges weboldal készítéséhez. Bízni kell a szakemberekben, akik segítenek az egyedi igényekhez igazodó, hatékony és professzionális weboldal kialakításában.

Ha szeretnél velünk dolgozni, akkor kérj tőlünk egy konzultációs időpontot!

Szerző: Herczegh János
Szia,
Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. A madweb.hu a webes manufaktúránk weboldala, amit azért hoztunk létre, hogy segítsük a vállalkozókat abban, hogy sikeresen meg tudjanak újulni az interneten.

További infó erre!
Máshol nem hallott tanácsok, tippek és trükkök az eredményes weboldalkészítésről
Ha gondolkozol a webes jelenléted újratervezésén vagy hamarosan szeretnél új weboldalt készíttetni, akkor csatlakozz hozzánk és tanuld meg, hogyan lehet sikeres a projekted.
Jelentkezem a listára!

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces díjmentes konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram