Landing oldal készítés: Hogyan készítsd el a tökéletes érkezőoldalt?

Mi a landing oldal jelentése?

Landing oldal, CTA gomb, lead, konverzió… Belemerültél a digitális marketing világába, csak úgy repkednek a szakkifejezések, ismeretlenek a fogalmak, megrémülsz az információk áradatától - de ne tedd! Segítünk eligazodni köztük annak érdekében, hogy neked is minél hamarabb saját landing oldalad lehessen.

A landing oldal az a hely, ahová a potenciális ügyfeleid érkeznek

A landing oldal a digitális marketing hatékony eszköze, lényegében egy olyan weboldal, amelyet direkt egy digitális kampányhoz készítettek egy konkrét cél elérése érdekében. Ide fognak eljutni azok a látogatók, akik rákattintanak arra a megadott linkre, ami a weboldaladra irányítja őket. A weboldaladra mutató link szerepelhet egy hirdetésben, közösségi média kampányokban (Twitter, Facebook, Youtube, Instagram), vagy akár az ügyfeleidnek küldött e-mailben is. 

Egy landing oldal jellemzően csak egyetlen egy termékről, vagy szolgáltatásról szól és egyetlen célja van: konverzióra ösztönözni a látogatókat. A cselekvésre késztetés irányulhat a vásárlás ösztönzésére, egy hírlevélre való feliratkoztatásra, regisztrációra, érdeklődésre. A landing oldal a cél elérése érdekében egyértelmű felhívásokon (gombok, feliratok, stb.) alapul és érthetően közli a látogatóval, hogy mi legyen a következő lépése – azaz hogyan konvertáljon.

Ha jó a landing oldal, akkor azonnali konverzióra ösztönözheti a látogatóidat.

Miben tér el a landing oldal egy normál weboldaltól?

A normál honlapoknak egyszerre több célja is van, amelyek akár egy oldalon, akár aloldalakon is megjelenhetnek. Külön oldal van a szolgáltatások bemutatásához, az érdeklődéshez, stb., hiszen a weboldal arra törekszik, hogy a látogatóidat minél több helyre irányítsa el, böngészésre biztatva őket a különböző menüpontok között.

Ezzel szemben a landing oldal csak egy meghatározott célnak az elérésére fókuszál, amit egy call to action felhívással hangsúlyoz. Az elérendő cél határozza meg a landing oldal típusát. Egyetlen oldalból áll, átlátható és informatív - a látogató pusztán a lefelé görgetéssel újabb és újabb vásárlásra ösztönző érvekkel, infókkal találkozik. 

Milyen típusai lehetnek a landing oldalaknak?

Lead generáló landing oldal:
Elsőként érdemes a lead fogalmával megbarátkoznod. A lead egy olyan személy vagy cég, aki, vagy ami már kifejezte az érdeklődését a vállalkozásod kínálata iránt. Például megadja az elérhetőségi adatait (név, email cím, stb.) egy regisztráció során.

A lead generáló landing page célja, hogy minél több embertől szerezzen adatokat, ezért olyan ajánlatot tartalmaz (ingyen letölthető e-book, ajándék, jutalom), ami felkelti a látogatók érdeklődését és eléri, hogy minél többen kitöltsék az oldal fő elemét alkotó kapcsolatfelvételi/feliratkozási űrlapot.

E-mail címekre fókuszáló landing oldal:
Az opt-in oldal célja a látogatók e-mail címének megszerzése, annak érdekében, hogy ezt követően hírlevelekkel és reklám anyagokkal tudd őket elérni. 

Konkrét terméket reklámozó landing oldal:
Ezt jellemzően e-kereskedelemmel foglalkozó webáruházak alkalmazzák. Itt vagy megvásárolja a terméket a látogató vagy be kell zárnia az oldalt. Ennek landing oldalnak a célja az eladások maximalizálása.

Mi a landing page 11 legfontosabb alkotóeleme?

Vannak olyan alkotóelemek, amelyek semmiképpen sem hiányozhatnak egy landing oldalról. Ezek a következők:

  • brand és logó, egységes design, 
  • főcím, ami rövid és konkrétan elmondja mit kérsz a látogatóktól
  • ajánlat rövid kifejtése akár egy hook-al
  • vizuális elemek - képek, videók, amelyek növelik a felhasználói élményt
  • egyedi értékajánlat
  • figyelemfelkeltő és kiemelkedő CTA gomb - olyan, ami cselekvésre buzdítja a leendő ügyfeleket és ezzel magas konverziós arányt biztosít számodra
  • űrlap
  • megfelelő elrendezés, olvashatóság növelése, szövegtagolás, felsorolások
  • valós személyektől származó értékelések és vélemények közzététele
  • előnyök részletes bemutatása
  • mobilbarát megjelenés
  • navigációs menüpontok elrejtése

A landing page az online marketingben fontos eszköz ezért nem teheted meg, hogy ne legyen legalább egy darab a vállalkozásodnak. A landing oldal jelentheti az első benyomást a vállalkozásodról, ezért felépítésének, designjának, szövegezésének marketing szempontból is kifogástalannak kell lennie. Törekedj arra, hogy ez így legyen! 

Landing oldal minta:

Oktat60 Kft. landing oldal minta

Hogyan készül a tökéletes landing page?

A tökéletes érkezőoldal elkészítése nem gyerekjáték, én nem is javaslom, hogy egyedül állj neki, mert nem leszel elégedett a végeredménnyel. De ha még is így döntenél nézzük, hogy mire kell figyelned:

1. Határozd meg a célod: Kezdd azzal, hogy tisztázod, milyen célból hozod létre az érkezőoldalt. Legyen szó akár termékértékesítésről, előzetes regisztrációról vagy hírlevélre történő feliratkozásról, egyértelműen fogalmazd meg a célodat.

2. Válassz egy egyszerű, áttekinthető design-t: Az érkezőoldalnak tiszta és letisztult design-nal kell bírnia, hogy azonnal átlátható legyen az üzeneted. Ne feledd, az olvasóknak könnyen kell megtalálniuk azt az információt, amire szükségük van.

3. Jól látható cselekvésre ösztönző gombok: A landing page célja, hogy az olvasót cselekvésre ösztönözze, ezért a gomboknak jól látható és könnyen érthető helyen kell elhelyezkedniük.

4. Legyen egyértelmű az értékajánlat: Az érkezőoldalnak egyértelműen közvetítenie kell annak előnyét, hogy miért érdemes a látogatónak időt szánni rá. Gondolkozz ügyfélcentrikusan, és az értékajánlatot mindig a látogató szemszögéből közelítsd meg.

5. Használj szemléletes képeket és videókat: A vizuális tartalom segít megragadni az olvasó figyelmét és érzelmileg is meggyőzni őket a termék vagy szolgáltatás értékéről.

6. Rejtsd el a navigációs felületeket az oldalról.

7. Hiteles visszajelzések: A hiteles ügyfélvisszajelzések és tesztimoniálok növelik az érkezőoldal hitelességét és bizalmi szintjét, ezáltal elősegítik a konverziós arány növelését.

8. Mérhető eredmények: Mérésekkel bizonyíthatod, hogy a landing page valóban hatékonyan működik. Használd a Google Analytics vagy más analitikai eszközöket, hogy nyomon kövesd az oldal teljesítményét és teszteld a változtatások hatását.

Landing oldal készítés ár: mennyibe kerül egy landing page? 

Egy sikeres online marketing kampány nélkülözhetetlen eleme a hatékony érkezőoldal, azaz a landing page. Egy jól megtervezett és kivitelezett landing oldal nemcsak növeli a konverziós arányt, hanem hozzájárul a márkaépítéshez is. De mennyibe kerül egy ilyen oldal elkészítése?

Sokszor írtam már arról, hogy a weboldal nem olyan, mint a konyhaszakrény, amely nem képes bevételt termelni. Ezért is egy landing pagere befektetésként kell tekinteni. Így semmi sem drága, ha hozza a tőle elvárható eredményt, ha pedig nem, akkor minden forint kár volt érte.

A landing page árát számos tényező befolyásolja, mint például a tervezési óradíj, az oldal komplexitása, a grafikák és a tartalom költségei. Egy egyszerűbb érkezőoldal 150.000Ft-os költségvetéssel elkészíthető, míg egy komplexebb oldal ára akár több százezer forintra is rúghat. Mindazonáltal, fontos figyelembe venni az oldal célját és a várt megtérülést is.

Ha szeretnél tőlünk egyedi tervezésű landing oldalt, akkor igényelj egy konzultációs időpontot!

Szerző: Herczegh János
Szia,
Ha eddig még nem találkoztunk volna, a nevem: Herczegh János. A madweb.hu a webes manufaktúránk weboldala, amit azért hoztunk létre, hogy segítsük a vállalkozókat abban, hogy sikeresen meg tudjanak újulni az interneten.

További infó erre!
Máshol nem hallott tanácsok, tippek és trükkök az eredményes weboldalkészítésről
Ha gondolkozol a webes jelenléted újratervezésén vagy hamarosan szeretnél új weboldalt készíttetni, akkor csatlakozz hozzánk és tanuld meg, hogyan lehet sikeres a projekted.
Jelentkezem a listára!

Foglalj konzultációs időpontot

Ha érdekel, hogy a Te esetedben, miként zajlana a Mad Web programjában a közös munka, akkor először töltsd ki az űrlapunkat és jelentkezz 30 perces díjmentes konzultációnkra. 
 Jól hangzik!
Subscribe
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
2021-ben két Marketing Gyémánt Díjat is nyertünk. A munkáinkat az alábbi szempontok szerint értékelték: terv kijelölése, implementálása a gyakorlatba, szakszerűség és eredményesség. Mindkét pályázatunk sikeres elbírálásban részesült.
Szabadulj meg a rosszul teljesítő webes jelenlétedtől egyszer s mindenkorra. Ha készen állsz, akkor találkozzunk a konzultációt kérő oldalon!
Beszéljünk!
crossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram